impact maken
Het verschil willen maken door juist in te kopen. Letten op de prijs en kwaliteit, maar óók dat je de juiste wettelijke procedures blijft doorlopen (rechtmatigheid). En liefst, eigenlijk, óók dat je met Inkoop kan bijdragen aan een duurzame, sociale en innovatieve samenleving. Aantoonbaar impact maken, zodat je met trots elke ochtend weer aan je bureau schuift.
We horen dit vaak terug in onze gesprekken met inkopers; maar hoe doe je dat dan, impact maken? En zijn er ook tools hiervoor, die dit ondersteunen?
Zo’n vier jaar terug kwamen wij, of beter, Jeroen Corts, inkoop analytics guru en mede-eigenaar, erachter dat de spendanalyse die we aan onze klanten aanbieden hier eigenlijk onvoldoende in hielp. En dat knaagde. "Als spend data nerd en innovator moet de spendanalyse toch uit te breiden zijn?". Met dit in het achterhoofd ontwikkelde Jeroen "Spendanalyse 4.0: van analyse naar actie", gepubliceerd in de Deal van mei 2018. In dat jaar ontstond de kiem van Purfaction. In nauwe samenwerking met Arthur van den Berg, analytics & dashboards expert, werd dit uitgewerkt tot een online dashboard product, maar we ontdekten al snel dat we onze tijd te ver vooruit waren. Wat heeft het voor zin om over impact te praten als organisaties nog niet eens de spendanalyse en contracten op orde hebben? Even herpakken, dus.
(lees hieronder verder)

Jeroen Corts
Zeg ‘nee’ tegen ‘alles doen’, en krijg met Purfaction de focus op ‘de juiste inkoopacties doen’.

met de helft van de inspanning".
Dit is de koers die we uit gingen zetten: “Helpen om Inkoop stapsgewijs steeds slimmer in te laten kopen, in hun eigen tempo en hen te ondersteunen om te focussen op díe zaken waarop zij als inkoop op dat moment impact willen maken.”. De basis ligt er nu in de diensten die wij aanbieden. We helpen jullie te beginnen met spendanalyse als jullie nog nooit (echt) iets gedaan hebben hiermee. En zijn jullie al bezig, dan helpen we jullie met het verdiepen in de analyses door meer aspecten toe te voegen, zoals inkoopcontracten, prestatiedrijvers en benchmarks.
Onze actiegerichte dashboards stellen je in staat te focussen op die inkoopacties en inkoopcategorieën waar de grootste winst te behalen is, in welke fase jullie je ook bevinden.
Wij helpen julie zo om “nee” te zeggen tegen “alles doen” en de focus te zetten op de juiste inkoopacties doen.
jullie inkoop analyse dream-team
Vanuit ons kernteam, bestaande uit spend analyse experts, data visualisatie specialisten en data engineers, helpen we jullie graag het verschil te maken door slim in te kopen op basis van data en zo ook ècht impact te maken op de zaken die er voor jullie organisatie toe doen. Tip: Als je klikt op onze naam, dan vertellen we je iets meer over wie we zijn en waarom we zo gedreven zijn.
met trots leveren wij onze diensten
Hieronder een selectie van de organisaties die we al met succes helpen om te focussen op inkoopacties die impact maken.
We zien er naar uit om dit ook voor jullie te doen.
















